Vi vill börja veckans veckobrev med att meddela att Gemma valt att avsluta sin tjänst sista oktober och anledningen är att hon skall flytta till Gotland. Vi tackar Gemma för den tiden hon vart hos oss och önskar henne lycka till med sitt nya jobb samt sin flytt till fina härliga Gotland.

Till personalstyrkan kommer Gabriella Erikpers gå in och jobba 25 % och ta över den administrativa delen fr.o.m 1/11 fram till nyår till att börja med  och vi önskar henne välkommen till oss.

Bella som hon kallas är ett välbekant ansikte för många av våra medlemmar och Bella håller även privata ekipages hopplektioner på tisdagar samt träningar för privata vid tillfällen under terminerna.

Lektionerna som vart Gemmas dagar kommer Ewelina Larsson gå in och ha de måndagar hon kan framförallt från 18:00-21:00 samt Fia de dagar som Evelina inte kan.

Tisdagar och fredagar återkommer vi med men tisdag som kommer så går Fia in.

Som ni kanske märkt så har vi en enormt hästbrist just nu och våra hästar har fått gått väldigt mycket senaste tiden. Vissa lektioner (uppsutten) kommer kanske bytas ut till annan hästhantering/aktivitet samt att vi helt enkelt får lov att ställa in vissa lektioner under veckorna för att spara in på våra fina hästar.

Vi letar verkligen förbrillt efter storhästar men dom växer verkligen inte på träd och vi måste ha bra viktbärande hästar som kan gå med alla våra elever och på alla våra lektioner. Vi letar även nån till ponny och vi har idag under söndagen vart till Gävle och hämtat hem en D-ponny  vid namnet Carhu Dreamer och är en 6-årig valack.

Dreamer kommer stå hemma hos Ellen nån vecka  tillsammans med WIlle som sällskap samt som  även skall sättas igång.

Vi hoppas att ni har förståelse för detta och om ni undrar något hör av er .

Det som fått sina lektioner inställda helt kommer att få detta korrigerat på fakturor på avgifter som kommer skickas ut under veckan som kommer samt att vi kommer att anordna igenridningstillfällen under 1-2 dagar under jul-Nyår(begränsade platser såklart) samt vårterminen- Lappar om detta kommer komma upp närmare december.

Påminner även om att Anna Stenberg kommer under tisdag fm och har hoppträningar för alla privata ekipage som anmält sej.

DEN HÄR VECKAN

MÅNDAG: Lektioner-Evelina jobbar

TISDAG: Lektioner-Fia jobbar , Bella har hoppgrupperna som vanligt. Anna Stenberg finns på klubben för hoppträningar 09:30-13:30

ONSDAG: Lektioner-Fia jobbar

TORSDAG: Lektioner-Evelina jobbar, Fia har semester.

FREDAG: Lektioner- Fia eller annan vikarie

LÖRDAG: Halloweenhoppet, samling 08:30 med första start 10:00. Banbygge för alla som skall delta samt att alla hjälper till att plocka undan- PÅMINNER om att det är publiksfritt och att man endast får har en medhjälpare med sej gäller både ridskoleekipage samt privata som deltar.

SÖNDAG: Teori för alla grupper- Fia jobbar.

Det är även teori måndag den 2/11 för alla grupper.