google-site-verification=p70bPaN-6RE9LIZmvsdyCBKtbkcgis1KwcCnF7wcJoM

Ridskolan

Svärdsjö Ridklubb, nyss fyllda 50 år, har något för alla. Vi erbjuder bland annat handikappridning, hopp- och dressyrgrupper samt ”vanliga” ridlektioner till bra priser. På ridskolan bor både ponnyer och hästar, i olika storlekar och utbildningsnivåer för att passa alla våra elever. Vi har ett ridhus som mäter 20×60 m samt två uteridbanor. Sammanbyggt med stallet finner man cafeterian som är välbesökt. Där kan föräldrar fika i värmen och läsa en tidning medans de väntar på sina barn, eller ta med sin laptop och surfa då trådlöst nätverk finns.

På klubben händer det alltid något roligt! På helgerna anordnas ofta olika aktiviteter såsom klubbtävlingar eller träningar. Vårt ridhus har ett bokningsschema på nätet så att man lätt kan se när det är ledigt för de som vill komma med sin häst och rida. Ungdomssektionen har en egen styrelse som anordnar aktiviteter för de yngre medlemmarna. Det finns också en tävlingskommitté  som anordnar lite större tävlingar några gånger per år. Vi har många duktiga tävlingsryttare som marknadsför Svärdsjö Ridklubb på ett mycket bra sätt genom fina resultat på tävlingar runtom i Dalarna med omnejd.

Är du intresserad av att börja rida eller har några andra frågor går det bra att mejla till svardsjoridklubb@hotmail.com eller ringa 070-379 44 55, svarar i den mån det går i telefon.

Svärdsjö Ridklubb är en ideell förening, där vi medlemmar väljer en styrelse på årsmötet som skall leda och representera vår klubb.

Vi har plats för 16 st hästar och ponnyer samt en fin lösdrift. Vi har anställda för att sköta anläggningen, hästar och ridskolan. Dessutom tjänstgör flera instruktörer på arvoderad tid.

Du blir som medlem delaktig i en ridskoleförening med en fin anläggning och många hästar. Du får förmånen att medverka i utvecklingen av allt detta. Klubben behöver våra ideella insatser på många olika sätt, t.ex. stalljour, cafeteria, städdagar, betesbevakning, funktionärer på olika tävlingar och andra evenemang.

Vi hoppas att du ska trivas här och få en bra ridutbildning och trevlig social gemenskap!

Regler för ridning på Svärdsjö ridklubb

– Undervisningen innefattar utbildning enligt Svenska Ridsportförbundets direktiv och är indelad junior tills man är 18 år samt senior grupper. Undervisningen innefattar både teori och praktik. Du får utbildning i hästskötsel, dressyrridning och hoppning. Du får också prova att rida ut. Häst och stallvård är förberedande för ridutbildningen.

-Medlemskap är obligatoriskt för att få delta i klubbens ridskoleverksamhet. Medlemskap erläggs för kalenderår och i samband med första fakturan. Du är genom ditt medlemskap olycksfallsförsäkrad när du rider och vistas i vårt stall.

-Avbokning av lektion ska göras senast 14.00 samma dag det gäller för att vara giltig att rida igen. Avbokning sker till mail avbokning.srk@hotmail.com.

Vill du/ni rida igen hör ni av er till avbokning.srk@hotmail.com för förfrågan om tid och ridgrupp. Ni får sedan en bekräftelse med information om när ni kan rida igen.

Varmt välkommen till oss!