Ridskolan:

Denna vecka är det ingen ordinarie ridning då det är teorivecka. Vi fördjupar oss i olika ämnen runt omkring ridningen och lär oss viktiga saker som vi kanske inte hinner göra under ridlektionerna.

Schemat för veckan hittar ni på vår Facebook sida: https://www.facebook.com/photo/?fbid=813594364100277&set=pb.100063491623526.-2207520000

Se till att vara med på så mycket som möjligt då det mesta är helt gratis för våra medlemmar. Slå en kik i stallet på dörren in till hö logen så finns alla anmälningslappar och mer information om alla spännande saker som händer under lovet!

Vi har även denna vecka maskeradhoppning framför oss, på lördag är det dags att klä ut er till något läskigt. Vi vill dock uppmana er till att hålla utklädningen hästsäker så att ni inte har för mycket saker som hänger eller fladdrar som kan skrämma våra hästar.

På torsdag 2/11 finns det utrymme att ha en privatlektion för Alexandra, De tider som finns är kl.14-15 och kl.15-16. Perfekt tillfälle att få träna lite extra på det där som är lite svårt på lektionen eller bara få mer tid i sadeln på din favorithäst! Anmäl er till svardsjoridklubb@hotmail.com ange önskemål om häst, först till kvarn gäller.

Privatryttare:

Denna vecka V.44 så är det ingen tisdagstränare då ridskolan har igenridning. Nästa tisdag däremot kommer Bella och har hoppträning, träningen börjar kl.19 och anmälda hittills är Elenore B, Johanna G och Elin D preliminärt är detta en grupp men om fler anmäler sig kan gruppen komma att ändras. Vi håller det öppet tills på måndag och vill att ni är medvetna om att gruppindelning kan ändras beroende på om fler tillkommer. Vill du också vara med och träna? Anmäl dig då till Svardsjoridklubb@hotmail.com.

På söndag 5/11 har Maria Fernström löshoppning på klubben kl.10.00-12.15. Vi samlas klockan 10:00 och hjälps åt att bygga fram och senare ta bort. Ni som vill vara med behöver ha minst en medhjälpare med. De som har kontakt med hoppande häst bär hjälm. Barn och unga bör även bära väst. Anmälan och av anmälan sker till Maria själv på: 073-0663030 senast torsdagen innan löshoppning. Vid för få anmälningar kan löshoppningen komma att ställas in.

Priser:

100kr för medlemmar med anläggningskort

150kr för medlemmar utan anläggningskort

200kr för övriga

Betalning sker till klubbens swish: 1233892007 Ange namn och vad betalningen gäller.

Försäljning:

Vi säljer just nu bingolotter till uppesittarkvällen den 23 december. Lotterna är ännu inte levererade men ta upp beställningar redan nu. Enklast att göra detta är att skriva en egen lapp med dina beställningar. De flesta spelar Bingolotto så försök sälja så många ni bara kan och stötta vår fina ridklubb! Enkellotter 100kr/st och dubbellotter 200kr/st.

Vi säljer även restaurangchansen som är en gratis app som ni laddar ner på telefonen och därifrån köper en kod till. Foldern som som ni skrapar fram koden till finns på ridklubben att köpa för 300kr för den som heter ”singel” den som heter ”familj” kostar 450kr och kan då användas från 4 olika telefoner. Ni får genom detta många fina erbjudanden och rabatter på olika butiker och restauranger. I facken i stallet finns beställningslistor som ni kan ta med hem för att gå till grannarna, släkten och lägga i fika rummet på jobbet för att erbjuda de att köpa av just dig och stötta Svärdsjö ridklubb!

Betalning av dessa görs till Swish 1230917047 alt bankgiro 332-4043, märk betalningen med namn och vad betalningen gäller.

Övrigt:

Avbokning av ridlektion gör ni till avbokning.srk@hotmail.com. Vi erbjuder tillfällen att rida igen för de som avbokar sin lektion senast kl.14 den dagen man rider. Tänk på att försöka rida igen er lektion så snart ni kan. Tillfällena kommer minska ju längre in på terminen vi kommer.

Kommande aktiviteter:

7/11 Hoppträning för Bella, Anmälan till svardsjoridklubb@hotmail.com

10/11 Markarbete för Bella, Anmälan till Bella  070-6480360 senast onsdag 8/11

11/11 Km I dressyr, anmälan på lappen i stallet eller maila till svardsjoridklubb@hotmail.com

14/11 Dressyrträning för Jenny Å, Anmälan till svardsjoridklubb@hotmail.com

Stalljour:

Kväll: Catinka och Alexandra Bertilsson och Ellie Löfvin.

Morgon: Marit Ersson, SAKNAS och Hanna Gustafsson.

Kväll: SAKNAS, SAKNAS och Hanna Gustafsson.

Morgon: Mia Back, Birgitta Andersson och Edith Rabnor

Länk till stalljours listan:

Stalljour ht 2023 – Google Kalkylark

Aktivitetskalender V.44

OBS! Detta är ingen ridhusbokning, Ridhusbokning kollas i kalendern som hittas på hemsidan.

MÅNDAG:

Stallfritids 08 – 13

Clinic Islandshästar 18 – 20

TISDAG:

Igenridning för Elin 18 – 21

ONSDAG:

Hoppträning för Alexandra 14-17.30

Clinic Dressyr med Elin 18-19.30

TORSDAG:

Ryttarmärkestagning med Alexandra 17 – 18

Dressyrträning för Elin 18 – 21 (Ryttarutveckling)

FREDAG: